Mailing w marketingu hotelowym

Mailing w marketingu hotelowym

Mailing w marketingu hotelowym to doskonałe narzędzie. W trakcie działania hotelu zwykle pozyskujemy olbrzymie ilości rzeczywistych adresów mailowych. Jest to najlepsza grupa docelowa jaką możemy sobie wymarzyć. Dlaczego? Ponieważ są to goście, którzy na pewno korzystają z usług które świadczymy, ponadto są to adresy, co do których możemy być pewni, że są prawdziwe a goście wyrazili zgodę na wykorzystanie dla celów marketingowych. (Oczywiście jeśli nie wyrazili zgody, adresy są bezużyteczne).

Kiedy wykorzystywać

Oczywiście nie spamujemy klientów bez przerwy. Zaowocuje to jedynie przekierowaniem naszej korespondencji do spamu w najlepszym przypadku lub agresją i odwołaniem zgody przez klienta. Tego na pewno nie chcemy. Dlatego wysyłamy maile dopiero gdy mamy ciekawą ofertę np. przygotowaliśmy coś atrakcyjnego na dzień kobiet czy mamy specjalną świąteczną ofertę pobytową, czy w końcu jest słaby sezon więc przygotowaliśmy doskonałą ofertę SPA.

Ideałem byłoby przypisanie klientów do "grup zainteresowań", żeby nie wysyłać zarządom firm, które prowadziły u nas konferencje zaproszeń na wyjątkowy dzień kobiet - specjalną ofertę spa. Wiedząc kim jest nasz klient, możemy lepiej wycelować kampanie mailingowe.

Jak przygotować kampanię mailingową.

Przygotowanie mailingu wymaga nieco pracy, ale mailing bez dobrego przygotowania przyniesie wyłącznie problemy zamiast zysków.

Kto bierze udział w tworzeniu kampanii mailingowej

Dział marketingu

Dział marketingu musi przygotować podstawową ofertę. Określić co wchodzi w zakres i jak to atrakcyjnie przedstawić. Jest to podstawa i bez tego nie ma możliwości zrobienia kolejnego kroku. Pamiętajmy, że oferta powinna być atrakcyjna. Nie tylko opakowana atrakcyjnie.

W następnym etapie nasz dział może samodzielnie lub z pomocą copywritera przygotować treść. Warto, aby podobna (niekoniecznie taka sama) pojawiła się na facebook'u, w postaci landing page na stronie internetowej oraz w innych mediach społecznościowych.

Grafik

Rola grafika w procesie to projekt graficzny dla każdego z mediów, w tym także maila.Przy czym należy pamiętać, że jest to TYLKO PROJEKT na podstawie którego tworzymy dopiero odpowiednią reklamę. Nie używamy dostarczonych przez grafika projektów do wysyłki.

Dział marketingu/projektant stron

W przypadku reklamy na facebooku czy innych mediach społecznościowych wystarczy przygotować odpowiedni post wzbogacony o pasującą grafikę. Natomiast mail powinien być przygotowany w html (w oparciu o projekt i z wykorzystaniem elementów graficznych). Mail może być przygotowany przez naszych pracowników korzystając z edytorów html wyspecjalizowanych do celów mailngu. Przykładowo może to być edytor narzędzia MailChimp. Może być też przygotowany przez projektanta (?programistę) html. Podobnie powinna być przygotowana strona docelowa do której będzie kierował link z maila. Oczywiście odrębną stronę utworzymy tylko przy większych okazjach, normalnie wstawimy link do odpowiedniej oferty na stronie hotelu.

Jeśli chcemy i potrafimy, warto wykorzystać jakiś szablon przygotowany do wykorzystania w mailu. Wtedy wystarczy uzupełnić treść, zmodyfikować styl, aby spełniał nasze wymagania i można wysyłać. Jednak jeśli nie posiadamy takich umiejętności, warto sięgnąć po pomoc zawodowca. Dlaczego jest to tak ważne, aby przygotować html'owy mail Ponieważ nasz mail powinien otworzyć się w prawie każdym programie pocztowym i mieć wtedy odpowiednie wymiary. Dotyczy to zwłaszcza urządzeń mobilnych, które stanowią ostatnio największą grupę docelową dla mailingu.

Mail nie powinien być też duży - nie chcemy przesyłać grafiki o dużych rozmiarach, aby mail wczytał się szybko. Grafika, wszystkie szczegóły, pliki do pobrania etc. powinny być fizycznie na serwerze a w przesyłanym dokumencie mają znajdować się tylko odpowiednie linki.

Jeśli wyślemy duży obrazek lub załączniki to mail będzie się wczytywał wolno, większość klientów nie otworzy załączonego dokumentu czy to ze względów bezpieczeństwa, czy po prostu ponieważ nie zechce.

mailing